Kunderegistrering
Kundeidentifisering på miljøstasjonene
Ditt private husholdningsabonnement eller fritidsabonnement har tilgang til en app eller deres eget kundekort.
Det er viktig å skille mellom private husholdninger og næringsdrivende som kunder på våre miljøstasjoner. Næringsdrivende betaler ikke renovasjonsgebyr og skal levere avfall over vekt til ordinære priser.
App eller kundekort
App
Viktig å vite før nedlastning av app:
Den personen som er registrert som regningsmottaker for kommunale gebyrer, må laste ned appen først.
Deretter kan tilgangen til appen deles ut til andre i husholdningen dersom man ønsker det.
- Last ned app fra App Store eller Google Play. Søk opp MiljøID fra VSP.
- Logg inn ved å autentisere med bankID.
- Del eventuelt tilgang til app og kvote med andre i husholdningen.
Kort
Dersom du ikke ønsker å benytte app kan du bestille et kundekort.
Kundekortet blir automatisk tillagt nye klipp hvert kalenderår.
Kontakt IRMAT på telefon 35 02 76 00, e post post@irmat.no eller kom innom i resepsjonen så lager vi kort mens du venter.
Kvoteordning
For å sikre at app/kundekort ikke blir misbrukt, er det innført en kvoteordning per husholdning. Kvoten gjelder per kalenderår, og gir rett til 6 gratis leveringer for private husholdninger og 3 for fritidsboliger. Det er restavfall, bygg- og rivningsavfall, treverk og dekk som er omfattet av gratis leveringene. Se informasjonsboks under for øvrige valgmuligheter.
Når kvoten er brukt opp må man betale en egenandel på kr 200,- pr levering
Dette viser hvilke valgmuligheter du har på app/kundekortet:
- App/kort må skannes i bom ved innkjøring for hvert besøk for å få adgang til miljøstasjonen.
- Ved manglende fremvisning av adgangsbevis må man betale full pris.
- Appen gir fortløpende oversikt over gjenværende kvoter.
- Ta godt vare på kortet.
- Det er ikke tillatt til å låne ut adgangsbevis til håndverker eller andre næringsdrivende.